Terrasje doen?

Vrijdag 14 juli 
Emosson - Combe de Veudale - Col de la Terasse - Loriaz

Heerlijke nacht, geen vossen, alle sterren zijn er nog.
Op de nationale feestdag moeten we toch zeker terug naar Frankrijk. 

Relax opstaan. En voor mijn doen ook laat. Goed bezig. Aan de stuwdam vertrok ik dus samen met de eerste groepjes Zwitsers. De Combe de Veugdale is prachtig. Echt hooggebergte, met nog resten sneeuw, granietrotsen, kabbelende bergbeekjes,...

Ik doe nog een extraatje naar de Pointe de Veudale (2488). Mooi uitzicht.
Maar dat was maar een voorproefje van de Col de la Terasse. Het heet Col, maar eigenlijk is het een plateau met zicht over heel de Mont Blanc keten en een heel stuk van de Valais. 
Wildstrubel, Weisshorn, Matterhorn, Dent Blanche, Combins,... ik kwam ogen te kort en alles veel helderder dan mijn telefoon camera kan tonen.

De afdaling is lang en ingewikkeld. We zijn terug in Frankrijk blijkbaar. Wat een verschil met de erg preciese padaanduidingen van gisteren. 

Ik overweeg eventjes in de berghut te slapen. Dat idee liet ik snel vallen: te druk, het publiek op het terras was al helemaal in 14 juillet stemming. Een halfuur verder kon ik de tent zetten vlak bij een idyllisch riviertje. Het is altijd wat zoeken : de stukjes met vlak gras zijn vaak moerassig. Het is een prachtig ongerept veengebiedje waar ik met veel schroom een droge plek aan de voet van een rotsblok vind.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een kletsnatte 5-daagse in de Bauges

8 dagen Aiguilles Rouges en Dents du Midi

Aiguilles Rouges en buren doorkruisen