Ideaal weer ... voor een wandeling in de vallei

Maandag 24 Juli
Lac de Soi - Champéry - Troistorrents
20 km 200 m+ 1750 m- 6h

Vanmorgen werd de tent nog sneller opgevouwen. Het onweer was voluit losgebarsten rond 5 uur of maar stopte ook weer snel. Rond 6 uur besloot ik op te staan. Dat bleek de juiste timing : tegen dat ik aangekleed was en de rugzak wat op orde, was de tent drooggeblazen. Zonder regen en zonder bliksemrisico's daalde ik af.

Een uur of twee later begon het opnieuw. Jas aan, jas uit... : dat zou de rest van de dag zo blijven. 
 
Ik koos voor een lange S. Eerst een soort panoramaroute op 1200 m met mooie zichten op de vallei en de Dents de Midi. Via de richel van Galerie Defago bijna tot in Champéry en dan langs de rivier tot in Troistorrents of Monthey - we zien wel. 

De vallei wandeling was ok maar ik had er meer van verwacht. Er zitten heel mooie stukken in, langs een (op dit moment) bruinkolkende Viziéz rivier en door heerlijk geurende pasgemaaide hooiweiden. Maar ook enkele vrij lange stukken asfalt waar de auto's respectloos voorbijscheuren. In Troistorrents houd ik er mee op. Dan doe ik liever in Aigle (waar ik moet overstappen) nog een stukje puur natuur.

Ik neem afscheid van de bergen die langzaam in de mist verdwijnen. 

Vanavond nog een nachtje in de jeugdherberg van Montreux, morgen naar huis. Ik deel de kamer met een Spaanse gepensioneerde die van Jeruzalem via Rome naar Santiago stapt.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Een kletsnatte 5-daagse in de Bauges

8 dagen Aiguilles Rouges en Dents du Midi

Aiguilles Rouges en buren doorkruisen