Dagtocht met alle kampeerspullen

Donderdag 13 juli
Emosson - Col de Fenestral - Emanay - Col de Barberine Emosson 

Klopt, na 11 uur onderweg (niet de hele tij stappen !) ben ik een halve km verder geraakt. 

Waarom die keuze ? Volgende week vertrek ik met een groep. Ik wilde weten of de cols wel te doen zijn, met al die sneeuw die ze nog ligt.
En ook wat alternatieve bivakplekken spotten. 
En nog wat training, kan nooit kwaad.

Het is een heel mooie wandeling. Ik kies voor col de Barberine met de groep : er is minder sneeuw en vooral, uitglijden is er véél minder gevaarlijk. Ik vond Col de Fenestral mooier, maar de sneeuwresten zijn eigelijk te steil voor beginners. 

En er zitten steenbokken op Col de Barberine. Geen foto's van dichtbij - dat is voor volgende week. Vandaag waren er andere wandelaars die het OK vonden dat hun hond de steenbokken opjaagt.

Ik had ook een babbel met de koeienboer in Emanay (die een perfecte kaas maakt!) over bivakkeren. Ok voor hem - laat niets achter en blijf weg bij de koeien. Heerlijk toch die nuchtere Zwitsers.

Ik heb een slaapplekje dat uitkijkt op het stuwmeer en aan de overkant de Aiguille Verte. Behalve wat wolken is het weer perfect. De regen is tegen de middag gestopt en morgen is het ook mooi.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een kletsnatte 5-daagse in de Bauges

8 dagen Aiguilles Rouges en Dents du Midi

Aiguilles Rouges en buren doorkruisen